Ogłoszenie nr 12/PDiR/2021
OGŁOSZENIE O PRACĘ
STANOWISKO: MŁODSZY KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ DZIAŁ POMOCY DZIECKU I RODZINIE (UMOWA W CELU ZASTĘPSTWA NIEOBECNEGO PRACOWNIKA)
WYMIAR ETATU - 1/1
MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY – OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚWIĘTOCHŁOWICACH
UL. BYTOMSKA 8 oraz TEREN MIASTA ŚWIĘTOCHŁOWICE
1. Wymagania konieczne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych Dz.U.2019.poz 1282), - wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
- co najmniej roczny staż pracy;
- znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- brak pozbawienia w chwili obecnej i w przeszłości władzy rodzicielskiej,
- brak zawieszenia, ograniczenia władzy rodzicielskiej,
- wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
2. Wymagania dodatkowe:
- umiejętność obsługi komputera (Word, Excel, obsługa poczty elektronicznej),
- samodzielność, kreatywność,
- odporność na stres,
- opanowanie,
- odpowiedzialność,
- rzetelność,
- umiejętność sprawnej organizacji pracy
3. Główne obowiązki:
- Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
- Przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku
- Współpraca w opracowaniu planu pracy z rodziną naturalną.
- Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
- Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej.
- Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
- Sporządzanie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie.
- Organizowanie i kierowanie pracą zespołu do spraw oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej nie rzadziej niż co 3 miesiące w przypadku dzieci do lat 3 oraz co 6 miesięcy w przypadku dzieci starszych.
- Współpraca w opracowaniu oceny rodziny zastępczej nie rzadziej niż co 3 lata oraz formułowanie opinii na ten temat do sądu.
- Wydawanie opinii dla rodziny zastępczej niezawodowej, która będzie starała się o zawarcie umowy o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej oraz innych opinii na ich temat wymaganych ustawą.
- Kompletowanie wymaganej dokumentacji oraz wydawanie opinii w przedmiocie wytoczenia przez Dyrektora Ośrodka powództwa o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych na rzecz dziecka przebywającego w pieczy zastępczej.
- Prowadzenie karty czynności podejmowanych w rodzinie zastępczej oraz innych wymaganych dokumentacji.
- Prowadzenie i przedkładanie miesięcznych kart pracy.
- Odbieranie i wysyłanie wiadomości po zadekretowaniu przez Dyrektora tut. Ośrodka za pośrednictwem platformy e PUAP.
- Informowanie Działu Obsługi i Realizacji Zasiłków Rodzinnych oraz Sekcji Obsługi Świadczeń Alimentacyjnych i Dochodzenia Należności Alimentacyjnych o nowych umieszczeniach dzieci w pieczy rodzinnej.
- Współpraca z organizacjami społecznymi, związkowymi i charytatywnymi oraz placówkami oświatowymi, służby zdrowia, pomocy społecznej, Policją, Prokuraturą i innymi w zakresie pracy socjalnej na rzecz rodziny zastępczej.
- Przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy.
4. Informacja o warunkach pracy:
- umowa o pracę w celu zastępstwa nieobecnego pracownika, zadaniowy system czasu pracy
- praca biurowa i w terenie,
- obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych,
- praca wymagająca kontaktów z innymi działami Ośrodka oraz z klientami Ośrodka,
- budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodoweji społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy 6%.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV i list motywacyjny oraz numer kontaktowy (telefon) lub adres e-mail,
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenia kandydata na koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
- Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego,
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO)
- Zgoda na weryfikację kandydata w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej - DZIAŁ POMOCY DZIECKU I RODZINIE” lub przesłać listownie w terminie do dnia 08.10.2021 r. na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
41-600 Świętochłowice
ul. Katowicka 35 pok. 304
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie bądź na adres e-mail. Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data wpływu dokumentów do Ośrodka.
Dokumenty pozostałych kandydatów, mogą zostać odebrane w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji, po upływie tego terminu zostaną zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać: tel. 32 346 22 97
Dodatkowe uwagi:
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO), Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz Oświadczenie kandydata na koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej dostępne są w dziale Ogłoszenia/Oferty pracy/Dokumenty do pobrania.