Ogłoszenie nr 02/DŚRi DM/2023
Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego pracownika na stanowisko
REFERENT – DZIAŁ ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I DODATKÓW MIESZKANIOWYCH
Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530) w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika zachodzi konieczność zatrudnienia pracownika na zastępstwo w czasie usprawiedliwionej nieobecności w pracy pracownika samorządowego.
Na podstawie art. 12 ust. 2 ww. ustawy wyłonienie kandydata na powyższe stanowisko nastąpi z pominięciem zasad naboru na stanowisko urzędnicze.
WYMIAR ETATU - 1/1
MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY - OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH, UL. BYTOMSKA 8
1. Wymagania konieczne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Dz. U. z 2022 r., poz 530),
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie min. średnie i co najmniej 1 rok stażu pracy;
- znajomość ustawy z dnia 28 listopada 2003 o świadczeniach rodzinnych, Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2023 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych (Dz. U. z 2023 poz. 1340), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2021 w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna (Dz. U. 2021 poz. 1481), ustawy kodeks postępowania administracyjnego
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- znajomość zagadnień związanych z postępowaniem administracyjnym.
- mile widziane doświadczenie w zakresie wyliczania dochodu na potrzeby świadczeń rodzinnych.
2. Wymagania dodatkowe:
- umiejętność obsługi komputera (Word, Excel, Open Office, obsługa poczty elektronicznej),
- samodzielność i dobra organizacja pracy,
- odpowiedzialność i rzetelność,
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność pracy z klientem,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- mile widziane doświadczenie w zakresie przygotowywania decyzji administracyjnych w jednostkach pomocy społecznej,
- odporność na stres.
3. Główne obowiązki:
- prowadzenie postepowań z zakresu świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, z wyłączeniem wydawania decyzji
- wydawanie i przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne, zasiłek dla opiekuna, jednorazowe świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie
- i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu oraz udzielanie niezbędnych informacji związanych z prawidłowych wypełnieniem i składaniem wniosków.
- sprawdzenie prawidłowości złożonego wniosku o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu wymaganych przepisami dokumentów, zaświadczeń, druków, orzeczeń, pism itp.
- obsługa systemu dziedzinowego „Sygnity – Świadczenia Rodzinne” w zakresie:
- wprowadzanie danych niezbędnych do rejestracji wniosku i przygotowywania projektów decyzji w sprawie świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu oraz dokonywanie ich aktualizacji,
- pozyskiwanie danych z Platformy Informacyjno-Usługowej Ministerstwa Rodziny
i Polityki Społecznej -Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego, - przygotowanie projektów decyzji w sprawie przyznania świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka,
- u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, w formie papierowej i elektronicznej,
- nadzór nad prawidłowym wydrukiem decyzji,
- przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami, pracodawcami, instytucjami itp.
- bieżąca kontrola wydanych decyzji z uwagi na zmiany sytuacji dochodowej i rodzinnej osób uprawnionych do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, w tym podejmowanie czynności zmierzających do utraty lub zmiany prawa do świadczeń, ich wygaśnięcia, zawieszenia lub wznowienia wypłaty i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji.
- aktualizacja w systemie dziedzinowym danych osób korzystających ze świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu oraz statusów decyzji i wypłat.
- przekazywanie do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz zasiłku dla opiekuna celem ustalenia koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- prowadzenie postępowań z zakresu świadczenia wychowawczego dotyczących koordynacji zabezpieczenia społecznego:
a.) Obsługa systemu dziedzinowego „Sygnity – Świadczenie Wychowawcze” w zakresie:
wprowadzanie danych niezbędnych do wypłaty świadczenia po ustaleniu koordynacji,
b.)Przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami, instytucjami, itp.,
c.) Aktualizacja w systemie komputerowym danych osób korzystających ze świadczenia wychowawczego po ustaleniu koordynacji zabezpieczenia społecznego, statusów decyzji i wypłat,
d.) Przekazywanie do Wojewody Śląskiego wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego celem ustalenia koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
e.) Przygotowywanie projektów pism, zawiadomień oraz decyzji w prowadzonych postępowaniach dotyczących: nienależnie pobranego świadczenia wychowawczego. - przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami, instytucjami, itp.,
- przygotowywanie dokumentacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,
- przygotowywanie projektów pism w prowadzonych postępowaniach dotyczących koordynacji zabezpieczenia społecznego, decyzji oraz przekazywanie wniosków do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego celem ustalenia koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- prowadzenie postępowań w sprawach żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego w ramach programu „Czyste powietrze”, z wyłączeniem wydawania w tych sprawach zaświadczeń.
- wydawanie zaświadczeń dla osób ubiegających się o nie w oparciu o ewidencję świadczeniobiorców.
- przekazywanie Stronom podpisanych decyzji administracyjnych oraz doręczanie ich w systemie komputerowym.
- obsługa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP) w części dotyczącej Działu.
- obsługa w ramach sytemu dziedzinowego Sygnity Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego (CSIZS), powstałego w ramach projektu „Emp@tia”
- archiwizacja dokumentacji świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, świadczenia wychowawczego
- przygotowywanie korespondencji do wysyłki.
- porządkowanie i segregacja akt sprawy świadczeniobiorców i uzupełnianie ich o bieżącą dokumentację.
- przestrzeganie przepisów prawa oraz wszelkich wytycznych związanych z realizacją zadań.
- odpowiedzialność merytoryczna za przygotowane dokumenty w ramach powierzonych
i realizowanych zadań.
4. Informacja o warunkach pracy:
- praca biurowa,
- umowa o pracę w celu zastępstwa nieobecnego pracownika,
- obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych,
- praca wymagająca kontaktów z klientami Ośrodka i z innymi działami, sekcjami Ośrodka oraz jednostką podległą.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- Numer kontaktowy (np. telefon, e-mail),
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie kandydata o nieprowadzeniu działalności gospodarczej, bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej,
- Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego,
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów
- do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO).
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „REFERENT – DZIAŁ ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I DODATKÓW MIESZKANIOWYCH – umowa zastępstwo”
lub przesłać listownie w terminie do dnia 27.10.2023 r. na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Katowicka 35 pok. 304
41-600 Świętochłowice
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie bądź na adres e-mail. Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data wpływu dokumentów do Ośrodka.
W przypadku przesyłania dokumentów aplikacyjnych za pośrednictwem poczty za złożoną w terminie uważa się ofertę nadaną w urzędzie pocztowym najpóźniej w ostatnim wskazanym w ogłoszeniu dniu (decyduje data stempla pocztowego).
Dokumenty pozostałych kandydatów, mogą zostać odebrane w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji, po upływie tego terminu zostaną zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać: tel. 32 346 22 84