główna zawartość
artykuł nr 1

Ogłoszenie nr 01/DŚRiDM/2023

Ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego pracownika na stanowisko

REFERENT – DZIAŁ ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I DODATKÓW MIESZKANIOWYCH

Na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530) w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika zachodzi konieczność zatrudnienia pracownika na zastępstwo w czasie usprawiedliwionej nieobecności w pracy pracownika samorządowego.

Na podstawie art. 12 ust. 2 ww. ustawy wyłonienie kandydata na powyższe stanowisko nastąpi z pominięciem zasad naboru na stanowisko urzędnicze.

 

WYMIAR ETATU  - 1/1

MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY - OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH, UL. BYTOMSKA 8

1. Wymagania konieczne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:

  • obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Dz. U. z 2022 r., poz 530),
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • wykształcenie min. średnie i co najmniej  1 rok stażu pracy;
  • znajomość ustawy z dnia 28 listopada 2003 o świadczeniach rodzinnych, Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2023 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych (Dz. U. z 2023 poz. 1340), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2021 w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna (Dz. U. 2021 poz. 1481), ustawy kodeks postępowania administracyjnego
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
  • znajomość zagadnień związanych z postępowaniem administracyjnym.
  • mile widziane doświadczenie w zakresie wyliczania dochodu na potrzeby świadczeń rodzinnych.

2. Wymagania dodatkowe:

  • umiejętność obsługi komputera (Word, Excel, Open Office, obsługa poczty elektronicznej),
  • samodzielność i dobra organizacja pracy,
  • odpowiedzialność i rzetelność,
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność pracy z klientem,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • mile widziane doświadczenie w zakresie przygotowywania decyzji administracyjnych w jednostkach pomocy społecznej,
  • odporność na stres

3. Główne obowiązki:

1) Prowadzenie postepowań z zakresu świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, z wyłączeniem wydawania decyzji

  • Wydawanie i przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne, zasiłek dla opiekuna, jednorazowe świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie
  • i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu oraz udzielanie niezbędnych informacji związanych z prawidłowych wypełnieniem i składaniem wniosków.
  • Sprawdzenie prawidłowości złożonego wniosku o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna,  jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie  i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu wymaganych przepisami dokumentów, zaświadczeń, druków, orzeczeń, pism itp.
  • Obsługa systemu dziedzinowego „Sygnity – Świadczenia Rodzinne” w zakresie:
  • wprowadzanie danych niezbędnych do rejestracji wniosku i przygotowywania projektów decyzji w sprawie świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu oraz dokonywanie ich aktualizacji,
  • pozyskiwanie danych z Platformy Informacyjno-Usługowej Ministerstwa Rodziny
  • i Polityki Społecznej -Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego,
  • przygotowanie projektów decyzji w sprawie przyznania świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka,
  • u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, w formie papierowej i elektronicznej,
  • nadzór nad prawidłowym wydrukiem decyzji,
  • Przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami, pracodawcami, instytucjami itp.
  • Bieżąca kontrola wydanych decyzji z uwagi na zmiany sytuacji dochodowej i rodzinnej osób uprawnionych do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, w tym podejmowanie czynności zmierzających do utraty lub zmiany prawa do świadczeń, ich wygaśnięcia, zawieszenia lub wznowienia wypłaty i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji.
  • Aktualizacja w systemie dziedzinowym danych osób korzystających ze świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu oraz statusów decyzji i wypłat.
  • Przekazywanie do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz zasiłku dla opiekuna celem ustalenia koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.

2. Prowadzenie postępowań z zakresu świadczenia wychowawczego dotyczących koordynacji zabezpieczenia społecznego:

a.) Obsługa systemu dziedzinowego „Sygnity – Świadczenie Wychowawcze” w zakresie:

wprowadzanie danych niezbędnych do wypłaty świadczenia po ustaleniu koordynacji,

b.)Przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami, instytucjami, itp.,

c.) Aktualizacja w systemie komputerowym danych osób korzystających ze świadczenia wychowawczego po ustaleniu koordynacji zabezpieczenia społecznego, statusów decyzji i wypłat,

d.) Przekazywanie do Wojewody Śląskiego wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego celem ustalenia koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,

e.) Przygotowywanie projektów pism, zawiadomień oraz decyzji w prowadzonych postępowaniach dotyczących: nienależnie pobranego świadczenia wychowawczego.

3. Przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami,  instytucjami, itp.,

4. Przygotowywanie dokumentacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,

5. Przygotowywanie projektów pism w prowadzonych postępowaniach dotyczących  koordynacji zabezpieczenia społecznego, decyzji oraz przekazywanie wniosków do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego celem ustalenia koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.

6. Prowadzenie postępowań w sprawach żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego w ramach programu „Czyste powietrze”, z wyłączeniem wydawania w tych sprawach zaświadczeń.

7. Wydawanie zaświadczeń dla osób ubiegających się o nie w oparciu o ewidencję świadczeniobiorców.

8. Przekazywanie Stronom podpisanych decyzji administracyjnych oraz doręczanie ich w systemie komputerowym.

9. Obsługa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP) w części dotyczącej Działu.

10. Obsługa w ramach sytemu dziedzinowego Sygnity Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego (CSIZS), powstałego w ramach projektu „Emp@tia”

11. Archiwizacja dokumentacji świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, świadczenia wychowawczego

12. Przygotowywanie korespondencji do wysyłki.

13. Porządkowanie i segregacja akt sprawy świadczeniobiorców i uzupełnianie ich o bieżącą dokumentację.

14. Przestrzeganie przepisów prawa oraz wszelkich wytycznych związanych z realizacją zadań.

15. Odpowiedzialność merytoryczna za przygotowane dokumenty w ramach powierzonych
i realizowanych zadań.

4. Informacja o warunkach pracy:

  • praca biurowa,
  • umowa o pracę w celu zastępstwa nieobecnego pracownika,
  • obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych,
  • praca wymagająca kontaktów z klientami Ośrodka i z innymi działami, sekcjami Ośrodka oraz jednostką podległą.

5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • List motywacyjny oraz numer kontaktowy (np. telefon, e-mail),
  • Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
  • Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
  • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • Oświadczenie kandydata o nieprowadzeniu działalności gospodarczej, bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej,
  • Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego,
  • Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów
  • do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO).

6. Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „REFERENT –  DZIAŁ ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I DODATKÓW MIESZKANIOWYCH – umowa zastępstwo” lub przesłać listownie  w terminie do dnia 10.10.2023 r. na adres:

Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Katowicka 35 pok. 304

41-600 Świętochłowice

Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie bądź na adres e-mail. Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data wpływu dokumentów do Ośrodka.

W przypadku przesyłania dokumentów aplikacyjnych za pośrednictwem poczty za złożoną w terminie uważa się ofertę nadaną w urzędzie pocztowym najpóźniej w ostatnim wskazanym w ogłoszeniu dniu (decyduje data stempla pocztowego).

Dokumenty pozostałych kandydatów, mogą zostać odebrane w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji, po upływie  tego terminu zostaną  zniszczone.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać: tel.  32 346 22 84