Ogłoszenie nr 01/SFA/2022
KONKURS NA STANOWISKO
KIEROWNIK – SEKCJA OBSŁUGI ŚWIADCZEŃ ALIMENTACYJNYCH I DOCHODZENIA NALEŻNOŚCI ALIMENTACYJNYCH
WYMIAR ETATU - 1/1
MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY – OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH UL. BYTOMSKA 8
1. Wymagania konieczne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Dz.U. z 2022 roku, poz.530),
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- wykształcenie wyższe oraz udokumentowany co najmniej 4-letni staż pracy;
- umiejętność kierowania zespołem i podejmowania decyzji;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- znajomość przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych, kodeksu postępowania administracyjnego;
- umiejętność obsługi komputera (Word, Excel, obsługa poczty elektronicznej),
- nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
- samodzielność, kreatywność,
- odporność na stres,
- odpowiedzialność,
- rzetelność,
- umiejętności analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność sprawnej organizacji pracy
3. Główne obowiązki:
- Prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych oraz postępowań w sprawach dotyczących świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zaliczki alimentacyjnej, działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych, w tym wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w tych sprawach.
- Sprawdzanie akt sprawy świadczeniobiorców pod względem kompletności, poprawności, dokumentów wymaganych do ustalenia świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz poprawności postępowań prowadzonych wobec dłużników alimentacyjnych.
- Sprawowanie nadzoru w zakresie terminowości i poprawności realizacji świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
- Sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem czynności przedegzekucyjnych (tj. wezwania, tytuły wykonawcze, potrącenia itp.)
- Kierowanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez dłużników alimentacyjnych.
- Sprawdzanie i podpisywanie sprawozdań finansowo-księgowych, zestawień finansowych, zapotrzebowania na środki finansowe i innych dokumentów związanych z obsługa finansową oraz sporządzanie sprawozdań objętych działalnością Sekcji.
- Wydawanie zaświadczeń na żądanie osób ubiegających się o zaświadczenie, w oparciu o istniejącą ewidencję świadczeniobiorców.
- Naliczanie oraz terminowe wypłacanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego
- Sporządzanie comiesięcznych list wypłat świadczeniobiorców w danym okresie zasiłkowym/świadczeniowym.
- Planowanie i sporządzanie budżetu dla Sekcji.
4. Informacja o warunkach pracy:
- umowa o pracę,
- obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych,
- praca wymagająca kontaktów z innymi działami Ośrodka oraz z klientami Ośrodka,
- budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- List motywacyjny,
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie kandydata o nieprowadzeniu działalności gospodarczej, bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej,
- Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego,
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO).
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „KIEROWNIK – SEKCJA OBSŁUGI ŚWIADCZEŃ ALIMENTACYJNYCH I DOCHODZENIA NALEŻNOŚCI ALIMENTACYJNYCH” lub przesłać listownie w terminie do dnia 03.10.2022 r. na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
41-600 Świętochłowice
ul. Katowicka 35 pok. 304
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie konkursu telefonicznie bądź na adres e-mail. Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data wpływu dokumentów do Ośrodka.
W przypadku przesyłania dokumentów aplikacyjnych za pośrednictwem poczty za złożoną w terminie uważa się ofertę nadaną w urzędzie pocztowym najpóźniej w ostatnim wskazanym w ogłoszeniu dniu (decyduje data stempla pocztowego).
Dokumenty pozostałych kandydatów, mogą zostać odebrane w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji, po upływie tego terminu zostaną zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać: tel. (32) 707 64 37
Dodatkowe uwagi:
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO), Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, dostępne są w dziale Ogłoszenia/Oferty pracy/Dokumenty do pobrania.