Ogłoszenie nr 01/PDiR/2022
KONKURS NA STANOWISKO
ZASTĘPCA KIEROWNIKA – DZIAŁ POMOCY DZIECKU I RODZINY
WYMIAR ETATU - 1/1
MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY – OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH UL. BYTOMSKA 8
1. Wymagania konieczne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Dz.U. z 2019 roku, poz. 1282 z późn. zm.),
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- wykształcenie wyższe oraz udokumentowany co najmniej 4-letni staż pracy;
- umiejętność kierowania zespołem i podejmowania decyzji;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- znajomość przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych do niej, kodeksu postępowania administracyjnego;
- umiejętność obsługi komputera (Word, Excel, obsługa poczty elektronicznej),
2. Wymagania dodatkowe:
- samodzielność, kreatywność,
- odporność na stres,
- odpowiedzialność,
- rzetelność,
- umiejętności analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność sprawnej organizacji pracy
3. Główne obowiązki:
1. Koordynowanie pracy pracowników Działu, w tym:
- sprawdzanie pism sporządzanych i kierowanych przez pracowników do różnych instytucji i stron, opracowanych skierowań, pozwów o alimenty,
- koordynowanie w zakresie kierowania nieletnich do młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz interwencji dotyczących zabezpieczenia dzieci u osób najbliższych lub w pieczy zastępczej.
- okresowe sprawdzanie dokumentacji asystentów rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej dotyczącej pracy z rodziną w tym miesięcznych kart czynności
- zatwierdzenie czasu pracy asystentów rodziny i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
2. Opracowywanie i aktualizacja procedur i druków wykorzystywanych w pracy Działu.
3. Monitorowanie przydziału wniosków o przydzielenie rodzinie naturalnej asystenta rodziny.
4. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 04 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
5. Przeprowadzanie okresowych kontroli pracowników Działu oraz jednostki miejskiej jaką jest Rodzinny Dom Dziecka Nr 1 w Świętochłowicach.
6. Odbieranie i wysyłanie wiadomości po zadekretowaniu przez Dyrektora tut. Ośrodka za pośrednictwem platformy e PUAP.
7. Wykonywanie comiesięcznych sprawozdań z zakresu Działu w Centralnej Aplikacji Statystycznej.
8. Opracowanie oraz wdrażanie programów wspierania rodziny i rozwoju pieczy zastępczej.
9. Współpraca ze środowiskiem lokalnym, w szczególności z pozostałymi działami ośrodka pomocy społecznej, placówkami opiekuńczo – wychowawczymi, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także kościołami i związkami wyznaniowymi oraz z organizacjami społecznymi.
10. Sporządzanie informacji i sprawozdań wynikających z wykonywanych obowiązków.
4. Informacja o warunkach pracy:
- umowa o pracę,
- obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych,
- praca wymagająca kontaktów z innymi działami Ośrodka oraz z klientami Ośrodka,
- budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodoweji społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV i list motywacyjny oraz numer kontaktowy (np. telefon, e-mail),
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie kandydata o nieprowadzeniu działalności gospodarczej, bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej,
- Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego,
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO).
- Zgoda na weryfikację kandydata w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „ZASTĘPCA KIEROWNIKA – DZIAŁ POMOCY DZIECKU I RODZINIE” lub przesłać listownie w terminie do dnia 31.01.2022 r. na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
41-600 Świętochłowice
ul. Katowicka 35 pok. 304
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie konkursu telefonicznie bądź na adres e-mail. Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data wpływu dokumentów do Ośrodka.
Dokumenty pozostałych kandydatów, mogą zostać odebrane w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji, po upływie tego terminu zostaną zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać: tel. (0 32) 346 22 97
Dodatkowe uwagi:
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO), Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, oświadczenie zgody na weryfikację kandydata w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym dostępne są w dziale Ogłoszenia/Oferty pracy/Dokumenty do pobrania.