główna zawartość
artykuł nr 1

Ogłoszenie nr 01/DZR/2021

KONKURS NA STANOWISKO

REFERENT – DZIAŁ OBSŁUGI I REALIZACJI ZASIŁKÓW RODZINNYCH.

WYMIAR ETATU  - 1/1

MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY - OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚWIĘTOCHŁOWICACH

                                                      UL. BYTOMSKA 8

1. Wymagania konieczne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:

a) obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Dz.U.2019.poz 1282),

b) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d) wykształcenie min. średnie,  

e) znajomość przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, ustawa  o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów,

f) nieposzlakowana opinia.

 

2. Wymagania dodatkowe:

a) umiejętność obsługi komputera (Word, Excel, obsługa poczty elektronicznej),

b) samodzielność, kreatywność,

c) odporność na stres, umiejętność pracy z klientem,

d) odpowiedzialność,

e) rzetelność,

f) umiejętności analitycznego myślenia,

g) umiejętność pracy w zespole,

h) umiejętność sprawnej organizacji pracy

 

3. Główne obowiązki:

1. Prowadzenie postępowań z zakresu świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, z wyłączeniem wydawania decyzji

      a) Obsługa systemu dziedzinowego „Sygnity – Świadczenia Rodzinne” w zakresie:

 -  wprowadzanie danych niezbędnych do rejestracji wniosku i przygotowywania projektów decyzji w sprawie świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna,  jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu oraz dokonywanie ich aktualizacji,

- pozyskiwanie danych z Platformy Informacyjno-Usługowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej -Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego,

- przygotowanie projektów decyzji w sprawie przyznania świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, w formie papierowej i elektronicznej,

- nadzór nad prawidłowym wydrukiem decyzji,

b) Przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami, pracodawcami, instytucjami itp.

c) Bieżąca kontrola wydanych decyzji z uwagi na zmiany sytuacji dochodowej i rodzinnej osób uprawnionych do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, w tym podejmowanie czynności zmierzających do utraty lub zmiany prawa do świadczeń, ich wygaśnięcia, zawieszenia lub wznowienia wypłaty i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji.

d) Aktualizacja w systemie dziedzinowym danych osób korzystających ze świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne  upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu oraz statusów decyzji i wypłat.

e) Przekazywanie do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz zasiłku dla opiekuna celem ustalenia koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.

2. Prowadzenie postępowań z zakresu świadczenia wychowawczego z wyłączeniem wydawania decyzji

a) Wydawanie wniosków o świadczenie wychowawcze, a także ich przyjmowanie w wersji papierowej i elektronicznej oraz udzielanie niezbędnych informacji związanych z prawidłowym wypełnieniem i składaniem wniosków,

b) Sprawdzenie prawidłowości złożonego wniosku, wymaganych przepisami dokumentów, zaświadczeń, druków, orzeczeń, pism itp.

c) Obsługa systemu dziedzinowego „Sygnity – Świadczenie Wychowawcze” w zakresie:

- wprowadzanie danych niezbędnych do rejestracji wniosku i wydania informacji lub decyzji w sprawie  świadczenia wychowawczego oraz dokonywanie ich aktualizacji,

- pozyskiwanie danych z Platformy Informacyjno-Usługowej Ministerstwa Rodziny
i Polityki Społecznej -Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego,

- przygotowanie informacji oraz projektów decyzji w sprawie przyznania, odmowy przyznania świadczenia wychowawczego w formie papierowej i elektronicznej,

- nadzór nad prawidłowym wydrukiem decyzji i informacji,

d) Przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami,  instytucjami, itp.,

e) Przygotowywanie dokumentacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego,

f) Przygotowywanie projektów pism, zawiadomień oraz decyzji w prowadzonych postępowaniach dotyczących: nienależnie pobranego świadczenia wychowawczego, uchylenia prawa do świadczenia wychowawczego, zmiany decyzji przyznającej prawo do w/w świadczenia, wygaśnięcia decyzji, umorzenia postępowania, zawieszenia/wznowienia wypłaty  świadczeń,

g) Przygotowywanie projektów pism w prowadzonych postępowaniach dotyczących  koordynacji zabezpieczenia społecznego, decyzji oraz przekazywanie wniosków do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego celem ustalenia koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.

h) Aktualizacja w systemie komputerowym danych osób korzystających ze świadczenia wychowawczego, statusów decyzji i wypłat,

3. Prowadzenie postępowań w sprawach żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego w ramach programu „Czyste powietrze”,  z wyłączeniem wydawania w tych sprawach zaświadczeń.

4. Wydawanie zaświadczeń dla osób ubiegających się o nie w oparciu o ewidencję świadczeniobiorców.

5. Przekazywanie Stronom podpisanych decyzji administracyjnych oraz doręczanie ich w systemie komputerowym.

6. Obsługa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP) w części dotyczącej Działu Obsługi i Realizacji Zasiłków Rodzinnych.

7. Obsługa w ramach sytemu dziedzinowego Sygnity Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego (CSIZS), powstałego w ramach projektu „Emp@tia”

8. Archiwizacja dokumentacji dotyczącej świadczenia wychowawczego.

9. Przygotowywanie korespondencji do wysyłki.

10. Porządkowanie i segregacja akt sprawy świadczeniobiorców i uzupełnianie ich o bieżącą dokumentację

11. Przestrzeganie przepisów prawa oraz wszelkich wytycznych związanych z realizacją zadań.

12. Odpowiedzialność merytoryczna za przygotowane dokumenty w ramach powierzonych i realizowanych zadań.

 

4. Informacja o warunkach pracy:

     1. praca biurowa,

     2. obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych,

     3. praca wymagająca kontaktów z klientami Ośrodka oraz z innymi działami Ośrodka,

     4. budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

 

5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

a) CV i list motywacyjny oraz numer kontaktowy (np. telefon, e-mail),

b) Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

c) Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,

d) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

e) Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

f) Oświadczenie o nieprowadzeniu działalności gospodarczej lub o charakterze prowadzonej działalności gospodarczej,

g) Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego,

h) Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO).

 

6. Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „konkurs na stanowisko „REFERENT – DZIAŁ OBSŁUGI I REALIZACJI ZASIŁKÓW RODZINNYCH” lub przesłać listownie  w terminie do dnia 21.04.2021 r. na adres:

Ośrodek Pomocy Społecznej

41-600 Świętochłowice

ul. Katowicka 35 pok. 304

 

Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie konkursu telefonicznie bądź na adres e-mail. Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data wpływu dokumentów do Ośrodka.

Dokumenty pozostałych kandydatów, mogą zostać odebrane w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji, po upływie  tego terminu zostaną  zniszczone.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać: tel.  32 346 22 84

 

Dodatkowe uwagi:

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO), Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie dostępne są w dziale Ogłoszenia/Oferty pracy/Dokumenty do pobrania.