główna zawartość
artykuł nr 1

Ogłoszenie nr 01/DŚRiDM/2022

KONKURS NA STANOWISKO

REFERENT – DZIAŁ ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I DODATKÓW MIESZKANIOWYCH

WYMIAR ETATU  - 1/1

MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY - OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH, UL. BYTOMSKA 8

1. Wymagania konieczne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:

  • obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Dz. U. z 2022 r., poz 530),
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • wykształcenie min. średnie;
  • znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o dodatkach mieszkaniowych,
  • znajomość zagadnień związanych z postępowaniem administracyjnym.

2. Wymagania dodatkowe:

  • umiejętność obsługi komputera (Word, Excel, Open Office, obsługa poczty elektronicznej),
  • samodzielność i dobra organizacja pracy,
  • odpowiedzialność i rzetelność,
  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność pracy z klientem,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • mile widziane doświadczenie w zakresie przygotowywania decyzji administracyjnych w jednostkach pomocy społecznej,
  • odporność na stres.

 

3. Główne obowiązki:

  • Prowadzenie postępowań z zakresu świadczeń rodzinnych i dodatków mieszkaniowych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, z wyłączeniem wydawania decyzji
  • Obsługa systemu dziedzinowego „Sygnity” w zakresie:
  • Przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami, pracodawcami, instytucjami itp.
  • Bieżąca kontrola wydanych decyzji z uwagi na zmiany sytuacji dochodowej i rodzinnej osób uprawnionych do świadczeń i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji.
  • Wydawanie zaświadczeń dla osób ubiegających się o nie w oparciu o ewidencję świadczeniobiorców.
  • Przekazywanie Stronom podpisanych decyzji administracyjnych oraz doręczanie ich w systemie komputerowym.
  • Obsługa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP).
  • Obsługa w ramach sytemu dziedzinowego Sygnity Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego (CSIZS), powstałego w ramach projektu „Emp@tia”
  • Przygotowywanie korespondencji do wysyłki.
  • Kontakt telefoniczny z wnioskodawcami.
  • Porządkowanie i segregacja akt sprawy świadczeniobiorców i uzupełnianie ich o bieżącą dokumentację
  • Przestrzeganie przepisów prawa oraz wszelkich wytycznych związanych  z realizacją zadań.
  • Odpowiedzialność merytoryczna za przygotowane dokumenty w ramach powierzonych i realizowanych zadań.
  • Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego związanych z zajmowanym stanowiskiem

4. Informacja o warunkach pracy:

  • praca biurowa,
  • obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych,
  • praca wymagająca kontaktów z klientami Ośrodka i z innymi działami, sekcjami Ośrodka oraz jednostką podległą.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

 

5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • List motywacyjny oraz numer kontaktowy (np. telefon, e-mail),
  • Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
  • Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
  • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • Oświadczenie kandydata o nieprowadzeniu działalności gospodarczej, bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej,
  • Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego,
  • Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów
  • do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO).

 

6. Termin i miejsce składania dokumentów:

Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „konkurs na stanowisko „REFERENT – DZIAŁ ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I DODATKÓW MIESZKANIOWYCH
lub przesłać listownie  w terminie do dnia 18.10.2022 r. na adres:

Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Katowicka 35 pok. 304

41-600 Świętochłowice

Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie konkursu telefonicznie bądź na adres e-mail. Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data wpływu dokumentów do Ośrodka.

Dokumenty pozostałych kandydatów, mogą zostać odebrane w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji, po upływie  tego terminu zostaną  zniszczone.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać: tel.  32 346 22 84

Dodatkowe uwagi:

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO), Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie dostępne są w dziale Ogłoszenia/Oferty pracy/Dokumenty do pobrania.