Ogłoszenie nr 01/DŚRiDM/2022
KONKURS NA STANOWISKO
REFERENT – DZIAŁ ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I DODATKÓW MIESZKANIOWYCH
WYMIAR ETATU - 1/1
MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY - OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH, UL. BYTOMSKA 8
1. Wymagania konieczne związane z wykonywaniem pracy na stanowisku:
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 11 ust 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Dz. U. z 2022 r., poz 530),
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie min. średnie;
- znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o dodatkach mieszkaniowych,
- znajomość zagadnień związanych z postępowaniem administracyjnym.
2. Wymagania dodatkowe:
- umiejętność obsługi komputera (Word, Excel, Open Office, obsługa poczty elektronicznej),
- samodzielność i dobra organizacja pracy,
- odpowiedzialność i rzetelność,
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność pracy z klientem,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- mile widziane doświadczenie w zakresie przygotowywania decyzji administracyjnych w jednostkach pomocy społecznej,
- odporność na stres.
3. Główne obowiązki:
- Prowadzenie postępowań z zakresu świadczeń rodzinnych i dodatków mieszkaniowych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, z wyłączeniem wydawania decyzji
- Obsługa systemu dziedzinowego „Sygnity” w zakresie:
- Przygotowywanie projektów bieżącej korespondencji z wnioskodawcami, świadczeniobiorcami, pracodawcami, instytucjami itp.
- Bieżąca kontrola wydanych decyzji z uwagi na zmiany sytuacji dochodowej i rodzinnej osób uprawnionych do świadczeń i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji.
- Wydawanie zaświadczeń dla osób ubiegających się o nie w oparciu o ewidencję świadczeniobiorców.
- Przekazywanie Stronom podpisanych decyzji administracyjnych oraz doręczanie ich w systemie komputerowym.
- Obsługa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP).
- Obsługa w ramach sytemu dziedzinowego Sygnity Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego (CSIZS), powstałego w ramach projektu „Emp@tia”
- Przygotowywanie korespondencji do wysyłki.
- Kontakt telefoniczny z wnioskodawcami.
- Porządkowanie i segregacja akt sprawy świadczeniobiorców i uzupełnianie ich o bieżącą dokumentację
- Przestrzeganie przepisów prawa oraz wszelkich wytycznych związanych z realizacją zadań.
- Odpowiedzialność merytoryczna za przygotowane dokumenty w ramach powierzonych i realizowanych zadań.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego związanych z zajmowanym stanowiskiem
4. Informacja o warunkach pracy:
- praca biurowa,
- obsługa komputera, obsługa urządzeń biurowych,
- praca wymagająca kontaktów z klientami Ośrodka i z innymi działami, sekcjami Ośrodka oraz jednostką podległą.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- List motywacyjny oraz numer kontaktowy (np. telefon, e-mail),
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie kandydata o nieprowadzeniu działalności gospodarczej, bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej,
- Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego,
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów
- do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO).
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „konkurs na stanowisko „REFERENT – DZIAŁ ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I DODATKÓW MIESZKANIOWYCH”
lub przesłać listownie w terminie do dnia 18.10.2022 r. na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Katowicka 35 pok. 304
41-600 Świętochłowice
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie konkursu telefonicznie bądź na adres e-mail. Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Liczy się data wpływu dokumentów do Ośrodka.
Dokumenty pozostałych kandydatów, mogą zostać odebrane w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu rekrutacji, po upływie tego terminu zostaną zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać: tel. 32 346 22 84
Dodatkowe uwagi:
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów do zatrudnienia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Świętochłowicach (RODO), Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie dostępne są w dziale Ogłoszenia/Oferty pracy/Dokumenty do pobrania.